Vi ønsker alle våre elever velkommen tilbake til skolen tirsdag 12. mai!

skolestart

Skoledagen:

Vi har organsiert oss slik at alle elever fortsatt er knyttet til klassen sin. Alle klasser deles opp i to grupper. Elevene møter til en økt på skolen hver dag. Elevene får en arbeidsplan som går over inntil 14 dager. Elevene får veiledning i faget de trenger veiledning i på skolen, men også digitalt dersom de har behov for det.

Skoledagen blir slik:

Økt 1: kl. 08.30 – 10.30
Økt 1: kl. 09.00 – 11.00
Økt 1: kl. 09.30 – 11.30
Økt 2: kl. 12.00 – 14.00
Økt 2: kl. 12.30 – 14.30
Økt 2: kl. 13.00 – 15.00
Alle elever møter i skolegården utenfor anvist inngang. Lærer henter gruppa, og de går samlet på rekke inn til sitt klasserom. Elever må møte presis, og med nyvaskede hender. Kantina er stengt, og vi legger ikke opp til at elevene skal spise på skolen. Vi må holde gruppene fra hverandre og unngå kontakt mellom grupper.
Når skoledagen er ferdig følger læreren elevene ut og elevene må gå hjem. Elevene har dessverre ikke anledning til å oppholde seg på skolen før og etter skoletiden. Klasserommene som har vært i bruk rengjøres i henhold til veileder for smittevern.

Utstyr:

Vi skal unngå at elevene deler utstyr. Elevene må ha med Ipad, pennal, og eget utstyr i sekken. Utstyr elevene har med seg til skolen må de ha med seg hjem igjen etter at skoledagen er over.

Hygiene og renhold:

Vi innarbeider rutiner for god håndhygiene i gruppene, og starter skoledagen med at elevene vasker hender. Vi har forsterket og fokusert renholdet på skolen, og følger veileder for smittevern. Pulter, dørhåndtak, lysbrytere, toaletter gelendere blir rengjort før hver time starter, i tillegg er det ordinært renold av gulv etc.
Syke elever og voksne skal ikke møte på skolen. Elever som har legeerklæring på at de ikke skal møte på skolen, får egen oppfølging. De det gjelder tar kontakt med rektor. Vi har eget rom som brukes om elever blir syke i løpet av dagen. Hvis en elev blir syk i løpet av dagen blir foresatte kontaktet.
Kontaktlærerne informerer ukentlig om faglig innhold og timeplaner, samt oversikt over hvilke lærere som er på skolen i skoleuken.
Ta gjerne kontakt med oss om dere har spørsmål.

Lise Fliflet-Jacobsen
rektor